Материал туралы қысқаша түсінік
Ұзақ мерзімді жоспардың атауы:
6.1.В
Рационал сандар және оларға амалдар қолдану
Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 6 Қатысқандар: Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы Теріс рационал сандарды қосу.Таңбалары әр түрлі рационал сандарды қосу.
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 6.1.2.13.
Таңбалары бірдей,таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындау.
Сабақтың мақсаты Барлық оқушылар:
Таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындау.
Көпшілігі:
Таңбалары бірдей, таңбалары әртүрлі рационал сандары бар теңдеулерді шешу.
Кейбіреуі:
Рационал сандарды пайдаланып мәтін есептерді шығару.
Бағалау критерийі Таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындайды.
Таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандары бар теңдеулерді шешеді.
Рационал сандарды пайдаланып мәтін есептерді шығарады.
Тілдік мақсаттар
Оқушылар: таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосу ережесін түсіндіреді.
Бөлім бойынша лексика мен терминология:
рационал сандар
оң сандар
теріс сандар
қосу амалы
координаталық сәуле
өрнекті ықшамдау
Диалогқа қажетті сөз тіркестері:
теріс сандарды қосу үшін ... керек
таңбалары әр түрлі сандарды қосу үшін ... керек
Ойлау деңгейінің
дағдылары Білу,түсіну,қолдану,талдау
Құндылықтарға баулу
Топтық жұмыста өзара ынтымақтастықта жұмыс жасау, тыңдау, басқаның пікірін сыйлау, өздігінен білім алуға, жауапкершілікке баулу
Пәнаралық байланыс Физика
Тақырып бойынша алдыңғы білім
рационал сандар
санның модулі
рационал сандарды салыстыру
рационал сандарды координаталық түзудің көмегімен қосу
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері Ресурстар
Сабақтың басы
10 минут
Сыныппен жұмыс
2 минут Ұйымдастыру кезеңі:
Амандасу, оқушыларды түгендеу
Психологиялық ахуал. Шаттық шеңбер арқылы
Интербелсенді тақтадағы тақпақты оқи отырып, қимылдар жасайды
Бойды сергек тік ұстап,
Емін еркін тыныстап.
Жерге қарап жер көрдім
Оңға бұрылып,
Солға бұрылып, Егеменді ел көрдім.
Мақсаты: Қимыл – қозғалыс жасау арқылы ширату. Егеменді елімізге деген патриоттық сезімдерін ояту
Жіктеу бойынша саралау
«Молекула» әдісі арқылы 3 топқа бөлемін.
Музыка қосылып, тоқтатқан кезде оқушылар 2-2-ден, одан кейін 3-3-тен ,төрт-төрттен бірігеді. Үш топқа бөлінеді.
Әр топқа бағалау парағы үлестіріледі.
Топ басшысы топ мүшелерін бағалау парағына белгілеп отырады.
№ Үй жұмысы
(1ұпай) Миға шабуыл
(1-5 ұпай) Топтық жұмыс
(1-7 ұпай) Жұптық жұмыс
(1-4 ұпай) Жеке жұмыс
А-1,В-2
С-3ұпай
1 слайд
Интербелсенді тақта
2 слайд
Молекуланың суреті
Бағалау парақтары
3 слайд
Сыныппен жұмыс
5 минут Үй тапсырмасын тексеру
№ 399
Қалыптастырушы бағалау:
Үй тапсырмасын тексеруді топта талдау және бір-бірін бағалау түрінде ұйымдастыру. Дұрыс жауаптар тақтада көрсетіледі.
Үй тапсырмасын тексерген соң топ басшысы топ мүшелерінің жұмысын бағалау парақшасына қояды
Кері байланыс:
Қай есепті шығарғанда қиындық туындады?
4 слайд
Үй тапсырмасының жауаптары
Сыныппен жұмыс
3 минут «Миға шабуыл» әдісі. (Топта ақылдасады)
Өткен сабақты еске түсіру
1. Координаталық түзудің бойында рационал сан сол жақта орналасса таңбасы қандай болады? (теріс рационал сан, таңбасы минус)
2. Санақ басы қалай аталады? (координаталар басы)
3. Таңбаларымен ғана өзгешеленетін сандар қалай аталады? (қарама-қарсы сандар)оң рационал сандар координаталық тузудің қай жағында орналасады? (оң)
4. Бірлік кесінді, санақ басы және бағыты көрсетілген түзу қалай аталады? (координаталық түзу)
5. Координаталық түзудің бойында рационал сан оң жақта орналасса таңбасы қандай болады? (оң рационал сан, таңбасы плюс)
Қалыптастырушы бағалау:
Жауап берген соң топ басшысы топ мүшелерін бағалау кестесіне бағалайды.
Кері байланыс: Өткен тақырып бойынша түсінбеген сұрақтарын бар ма?
Сабақтың ортасы
20 минут
Топпен жұмыс
12 минут
Сыныппен жұмыс
3 минут
Жұппен жұмыс
5 минут
Сабақтың соңы
Жеке жұмыс
8 минут
Сыныппен жұмыс
2 минут
Тапсырма
Оқу мақсаты: Таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындау
Бағалау критерийі: Таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындайды
Ойлау дағдыларының деңгейлері: Білу, түсіну, қолдану
1-топ.
а) Есептеңдер:
- 26+(-8)
-43+(-21)
-6,7+5
3-0,91
(-3 )/4 +(-5 1/4)
7/8-1/4
ә) Төмендегі сөйлемнен өрнек құрастырып, мәнін табыңдар:
0,0625 және 61/( 16) сандарының қосындысына -9/16 санын қосыңдар
2-топ
а) Есептеңдер:
- 96+(-101)
- 36 + (-15)
-6,03+2,18
8,23 – 7,2
(-25 )/28 +(-18/35)
23/36 + 31/48
ә) Төмендегі сөйлемнен өрнек құрастырып, мәнін табыңдар:
3 2/( 9) және -5/( 9) сандарының қосындысына -2 2/3 санын қосыңдар
3-топ
а) Есептеңдер:
- 127 + (-5)
- 105 + (-45)
-9,5 + 100
5,7 – 3,2
( -35 )/81 +(-25/72)
-19/60 + 11/24
ә) Төмендегі сөйлемнен өрнек құрастырып, мәнін табыңдар:
-2 3/( 4) және 0,7 сандарының қосындысына 1,35 санын қосыңдар
Дескриптор:
Теріс рационал сандарды қосу ережесін қолданады;
Таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосу ережесін қолданады;
Математикалық сөйлемнен өрнек құрастырады;
Өрнектің мәнін табады.
Қалыптастырушы бағалау:
Әр топ тақтаға шығып есептерін қорғайды.
Мұғалім оқушылардың құрастырған өрнектерін тексереді.
Топ басшысы бағалау парағына баллдарды қояды
Басбармақ әдісі
Кері байланыс: Қандай есепте қиындық туындады?
Сергіту сәті: Сан тізбегі белгілі бір ережеге сай құрылған. Бірақ сан тізбегінде бір сан ережені бұзады. Ол қай сан?
4, 7, 13, 25, 51, 97, 193
«Жетістік баспалдағы» әдісі.
Қарқын саралау. Жұптар арасындағы жарыс. Әр жұп тапсырманы уақытқа орындайды.
Оқу мақсаты: Таңбалары бірдей таңбалары әртүрлі рационал сандары бар теңдеулерді шешу.
Бағалау критерийі: Таңбалары бірдей таңбалары әртүрлі рационал сандары бар теңдеулерді шешеді
Ойлау дағдыларының деңгейі: Білу, түсіну, қолдану
Бірге отырған екі бала жұп болады. Баспалдақтың екі жағынан жоғары көтеріледі.
x -4 1/2=-21/4
x -7,21=-8 1/20 m-1 3/4 = -3,7
x – 2,76 = -4 x - 8 1/4 = -3,2
m + 1 = -2 y + (- 7) =10
Дескриптор
Екі теріс рационал санды қосу ережесін қолданады;
Таңбалары бірдей рационал сандары бар теңдеулерді шешеді.
Таңбалары әртүрлі рационал сандары бар теңдеулерді шешеді.
Қалыптастырушы бағалау: :«Өзін-өзі бағалау» оқушы уақытқа байланысты тұрған сатысы бойынша өзін-өзі бағалайды. Дұрыс жауаптар тақтада көрсетіледі. Топ басшысы топ мүшелерінің жұмысын бағалау парақшасына қояды
«Бас бармақ» әдісі.
Кері байланыс: Жұптық жұмыс ұнады ма? Себебі?
Тапсырма бойынша саралау. (Деңгейлік тапсырмалар)
Оқу мақсаты:
Рационал сандарды пайдаланып мәтін есептерді шығару Бағалау критерийі
Рационал сандарды пайдаланып мәтін есептерді шығарады. Ойлау дағдыларының деңгейі: Білу, түсіну, қолдану, талдау
Оқулықпен жұмыс.
Топтарға 3 түс бойынша конверт салынған есептерді беремін.Оқушылар топтың ішінде өздеріне қажетті тапсырманың деңгейін таңдап алады.
А деңгей. Жасыл түсті (жеңіл тапсырма)
Температура дүйсенбі күні -1,50С-қа, сейсенбі күні -20С-қа, сәрсенбі күні -0,50С-қа, бейсенбі күні – 2,80С-қа, жұма күні -1,70С-қа, сенбі күні -1,90С-қа, жексенбі күні -1,30С-қа өзгерді. Апта бойына температура қалай өзгерді?
В деңгей. Сары түс (орта деңгейлі тапсырма)
Өзен суының деңгейі бірінші күні -0,25 метрге, үшінші күні -0,07 метрге өзгерді. Үш күнде -0,42 метр болса, екінші күнгі өзен суының деңгейін анықта.
С деңгей. Қызыл түсті (қиын деңгейлі тапсырма)
Еліміздегі жапырақты ағаштардың алып жатқан ауданы орманды алқаптың барлық ауданының 61,8%құрайды. Оның ішінде шыршалар 15,5% , бұталар 22,7%. Осы мәліметтерді қолданып дөңгелек диаграмма салыңдар.
Дескриптор
Апта бойына температураның өзгерісін анықтайды;
Екінші күнгі өзен суының деңгейін анықтайды;
Теріс рационал сандарды қосу ережесін қолданып амалдарды орындайды;
Дөңгелек диаграмма салады
Қалыптастырушы бағалау: Әр топтың топ басшысы тексереді. Дұрыс жауабы топ басшысына беріледі. Топ басшысы топ мүшелерінің жұмысын бағалау парақшасына қояды.
«Бас бармақ» әдісі.
Кері байланыс: «ТВ шоу» әдісі. Мұғалім жүргізуші оқушылармен, түрлі кейіпкерлермен сөйлескендей есептерді талқылайды. Сынып сұрақтар қояды, талқылауға қатысады, құрдастар бағалайды және т.б.
Үй тапсырмасы
Ал енді, балалар, бүгінгі сабағымыз мәресіне де жетіп қалды. Осы сабақта жақсы нәтиже көрсеткендеріңіз үшін Елбасы алғысын білдіріп, хат жолдаған екен.
№ 407, 412 хаты екен.
Хатты үйімізге барғасын ашамыз. Неге? ( үй тапсырмасы)
Рефлексия
Балалар, алдымызда алып алма ағашы тұр. Осы ағаштың түбінде отырып ойымызды жинақтап алайық, жемістерінің орнына осы сабақтан алған әсерлерімізбен бөлісіп, алма ағашына ілейік. Сабағымыз аяқталды. Сау болыңыздар! Келесі кездескенше
Математика
6 сынып.
А.Е.Әбілқасымова
Т.П.Кучер
З.Ә.Жұмағұлова
Үлестірмелі карточкалар №1
Үлестірмелі карточкалар №2
Үлестірмелі карточкалар №3
5 слайд
Математика
6 сынып
А.Е.Әбілқасымова
Түрлі түсті конверттер
Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
Оқушылармен жүргізілген жұмыстар түрі алуан түрлі болды. Онда жеке де, жұпта да, топта да жұмыстар атқарылды. Топ ережесі сақталып, балалар арасында ынтымақтастық, бірлік орнатылды. Әр оқушы өз деңгейіне байланысты тапсырмаларды орындауға күш жұмсады. Сабақта қалыптастырушы бағалау
өзін-өзі бағалау
өзара бағалау
критерийлері бойынша, сонымен қатар мұғалімнің бақылауы бойынша жүргізіледі.
Сабақ мақсатын ашу кезінде – оқушылардың жауаптарын бағалауды қалыптастырады.
Топтық жұмыс кезінде – оқушылардың жауаптарын қағазға түсіріп отыру.
Қалыптастырушы бағалау: егер оқушылар қателескен жағдайда бағыттаушы сұрақтар қою.
Тапсырмаларды үйде орындап келген оқушылар әдісі арқылы интербелсенді тақтадағы жауапқа қарай отырып, оқушылар бірін-бірі өзара бағалайды. АКТ қолдану арқылы техника ережелерін сақтайды.
Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.
Оқушылар теріс рационал сандар және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосу ережелерін түсініп есептер шығаруда қолданады. Сыныпта жағымды атмосфера қалыптасты. Мен жоспарлаған сабақ кезеңдері әр түрлі әдіс-тәсілдер пайдалану арқылы жүзеге асты және ол тиімді болды. Берілген уақыт ішіне үлгере алдым. Алдағы уақытта өз сабағымды жоспарлағанда бірлесіп оқу мен бірін-бірі оқыту тәсіліне назар аударамын.
Қорытынды бағамдау.
Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?
1.Сабақты жаңа әдіс-тәсілдер пайдаланып өту – оқушылардың пәнге қызығушылығын арттырды.
2.Бағалау кезеңдерінде өзін-өзі, өзгені және топты бағалау – нақты бағалау критерийлерін бергендіктен табысты болды. Оқушылар әділ бағаланды.
Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды?
1)Сабағымды Б.Блумның таксономиясына негіздеп жоспарлағаным тиімді болды.
2)Уақытты үнемдеу үшін пайдаланылған АКТ-лар оқытуды жақсарта алды.
Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?
Келесі сабақтарыма жоспар құрғанда сабақтың теориялық емес, практикалық бағыттарына, өмірде қажеттілік тұстарына көбірек назар аударамын.