Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақты жоспарлау
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 6.1В Рационал сандар және оларға амалдар қолдану Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 6 Қатысқандар: Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы Теріс рационал сандарды қосу. Таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосу.
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 6.1.2.13
Таңбалары бірдей, таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындау
Сабақтың мақсаты Барлық оқушылар: Таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындау.
Көпшілігі: Таңбалары бірдей, таңбалары әртүрлі рационал сандары бар теңдеулерді шешу.
Кейбірі: Рационал сандарды пайдаланып мәтін есептерді шығару.
Бағалау критерийі Таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындайды.
Таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандары бар теңдеулерді шешеді.
Рационал сандарды пайдаланып мәтін есептерді шығарады.
Ойлау дағдыларының деңгейлері Білу, түсіну, қолдану, талдау
Тілдік мақсаттар
Оқушылар: таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосу ережесін түсіндіреді.
Бөлім бойынша лексика мен терминология:
-рационал сандар,
-оң сандар,
-теріс сандар,
-қосу амалы,
-координаталық түзу,
-қосу амалының ережесі,
-өрнекті ықшамдау.
Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:
-теріс сандарды қосу үшін .... керек,
-таңбалары әртүрлі сандарды қосу үшін .... керек.
Құндылықтарға баулу
-ынтымақтастық
жұппен жұмыста өзара ынтымақтастықта жұмыс жасау;
-еркіндік
топпен, жұппен жұмыс жасау кезінде өз пікірін, ойын ашық айту, бір-бірінің пікірін тыңдай білу;
Пәнаралық байланыс Физика, музыка
Тақырып бойынша алдыңғы білім Оң сандар, теріс сандар, рационал сандарды салыстыру, координаталық түзу
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері
Ресурстар
Сабақ басы
Сыныппен жұмыс
2 мин
Топқа бөлу. Пазл әдісі
3 мин
Сыныппен жұмыс
Өтілген тақырыпты қайталау
3 мин
Топтық жұмыс
3 мин
Сабақтың ортасы
Топпен жұмыс
Жұптық жұмыс
12 мин
Топпен жұмыс
8 мин
Топпен жұмыс
4 мин
Жеке жұмыс
2 мин
Ұйымдастыру кезеңі: жіктеу бойынша саралау. Аралас гендерлік топ оқытудың болжалды міндетіне қарай топ құруға арналған тәсіл.
Оқушылармен амандасу. Оқушыларды түгендеу. Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру.
Шеңберге тұрғызу. «Ыстық алақан» тренингі арқылы оқушыларға психологиялық ахуал туғызу.
Оқушылар шеңберге тұрып «Ыстық алақан» тренингі бойынша алақандарын түйістіріп, бір-біріне сәттілік тілейді.
Мақсаты: Оқушылардың сабаққа деген ынтасын арттыру.
Топқа бөлу «Пазлдар» әдісі арқылы оқушыларды топқа бөлінеді. Оқушыларға қағаз қиындылары үлестіріледі. Өлеңнің бір шумағы бірнеше бөлікке бөлінген. Қиындылар арқылы шумақты құрастырып сол әнді бірге орындайды және сол өлең шумағы бойынша топпен отырады. Екі топ құрылады. Дорбадан асық алу арқылы оқушының жеке номері анықталады. Партаның шетіне номерленген стикер жабыстырылады.
Тақтаға бағалау парағы ілінеді. Әрбір сан оқушының таңдап алған номері. Оқушылар жұлдызша арқылы бағаланады. Оқушы тапсырманы орындаған сайын әр шеңберге жұлдызша қойылады. Сабақ соңында жалпы жұлдызшалар саны есептеледі.
Өтілген тақырыптарды қайталау:«Өрмекші өрмегі» әдісі
-Мұғалім екі топтың оқушыларын шеңберге тұрғызады. Оқушылардың өткен тақырыпты қаншалықты меңгергенін тексеру мақсатында қолындағы дөңгеленген жіпті бір оқушыға береді және сұрақ қояды. Оқушы сұраққа жауап беріп, жіптің бір ұшын өзі ұстап тұрып, жіпті өзіне қарсы тұрған оқушыға лақтырады және сол оқушыға сұрақ қояды. Бұл әрекет оқушылар санына сәйкес қайталанады және соңында жіптен өрмекшінің өрмегі құралып шығады. Оқушылар өрмек туралы білгендерін айтып береді.
Сұрақтар:
-сандар жиынын ата.
-қандай әріппен натурал сандар жиынын белгілейміз?
-қандай әріппен рационал сандар жиынын белгілейміз?
-қосу амалының қандай қасиеттерін білесің?
-қандай санға кез-келген санды қосқанда нәтижесі өзгермейді?
-координаталық түзу дегеніміз не?
-екі оң санның қосындысы нені береді?
-координаталық түзуде рационал сандарды қалай салыстыруға болады?
Жауаптар:
-сандар жиынын атайды.
-натурал сандар жиынының белгіленуін көрсетеді.
-рационал сандар жиынының белгіленуін көрсетеді.
-қосу амалының қасиеттерін атайды.
-0 санын атайды.
-координаталық түзудің анықтамасын атайды.
-екі оң санның қосындысының ережесін айтады.
- координаталық түзуде рационал сандарды қалай салыстыруға болатынын айтады.
«Сәйкестендіру» әдісі
Интербелсенді тақтадан амалдарды орындауға, салыстыруға тапсырмалар беріледі және әр тапсырманың жауабына бір әріп сәйкес келеді. Қай топ бірінші орындап тақырыпты тапса топтың оқушыларына жұлдызша беріледі.
1 97+(+27)= -98 С 200 Ү
2 (+109) = 2 С 230 Л
3 213+17 = 175 І -98 Ә
4 |-175| = 109 Е 124 І
5 0,75+1,25 = 200 А 175 Р
6 (-98) = 98 Н 98 Р
7 195+15 = 230 Р 109 Т
8 |-98| = 124 Т 2 .
Дескриптор:
-тапсырмаларды орындау барысында қосудың ережесін қолданады.
-модульді табады.
-ондық бөлшекті қосуды орындайды.
-тең сандарды табады.
-сөзді құрап шығады.
ҚБ
Интербелсенді тақтада тапсырманың жауаптары және сабақтың тақырыбы көрсетіледі , жеңген топтың оқушылары бірін-бірі бағалайды және жұлдызша жинайды.
«Бас бармақ» әдісі арқылы
-тігінен (тамаша, тапсырма жеңіл болды)
-көлденең (орташа, тапсырма қиындық туғызды)
-төмен (ұнамады, тапсырма өте қиын болды)
Тігінен бас бармақ көрсетілген оқушыларға жұлдызша беріледі.
Кері байланыс
Дұрыс емес жауаптарға мұғалім талдау жұмыстарын жүргізеді.
Жаңа тақырыпты түсіну. Тұжырымдау жұмысы.
Тапсырма бойынша саралау.
Әр топқа тақырып беріледі.
1 топ
Теріс рационал сандарды қосу
2 топ
Таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосу.
Топ мүшелері тақырыпты жұппен және өзара топта талдайды.
Топтар тақтада тақырыпты қорғайды, тақырыпты түсіндіріп ашады, анықтамаларды тұжырымдайды және топтар бірін-бірі бағалайды, жұлдызшалар беріледі.
ҚБ
Топтарға тақырып бөліктерге бөлініп беріледі. Екі топтың оқушылары топта бір-бірімен жұптасып бір-біріне түсіндіреді, топта барлығы талдайды. Тақтаға шығып тақырыпты қорғайды.
«Бас бармақ» әдісі
«Бас бармақ» әдісі арқылы топтар бірін-бірі бағалайды.
Кері байланыс
Сендерге тақырыпта не қиын болды? Неліктен?Бұл тапсырманы қалай орындауға болады? Мұғаліммен бірігіп себебін анықтайды. Оқушылар «Еркін микрофон» әдісі бойынша сабаққа кері байланысты ауызша береді.
Тапсырмалар.
Оқу мақсаты:
Таңбалары бірдей, таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындау.
Сабақтың мақсаты:
Таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындау.
Таңбалары бірдей, таңбалары әртүрлі рационал сандары бар теңдеулерді шешу.
Рационал сандарды пайдаланып мәтін есептерді шығару.
Бағалау критерийі:
Таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындайды.
Таңбалары бірдей және таңбалары әртүрлі рационал сандары бар теңдеулерді шешеді.
Рационал сандарды пайдаланып мәтін есептерді шығарады.
Ойлау дағдыларының деңгейлері:
Білу, түсіну, қолдану, талдау
А деңгейі
1 №397
Сандарды қосыңдар
-8876 және -7789
-7676 және -8989
-3245 және -2561
-1208 және -3624
-3214 және -2354
-2398 және -2165
-3961 және -4236 №429
Өрнектің мәнін табыңдар:
-12,64 + 53,24 =
-3,21 + 10,91 =
-6,24 + 26,4 =
-9,54 + 62,7 =
-21,8 + 43,2 =
-64,3 + 11,4 =
-34,2 + 51,4 =
Дескрипторлар
-Таңбалары бірдей рационал сандарды қосуды орындайды.
-Таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосуды орындайды.
В деңгейі
2 №404
Теңдеуді шешіңдер:
1) х-( -14,7) = -55,3;
2) х- (-64 2/3 ) = -5 1/3
№446
Теңдеуді шешіңдер:
1) х - 7,21 = = -8 1/20
2) m – 1 3/4 = -3,7
Дескрипторлар
-Таңбалары бірдей рационал сандары бар теңдеулерді шешеді.
-Таңбалары әртүрлі рационал сандары бар теңдеулерді шешеді.
С деңгейі
3 №420
Еліміздегі жапырақты ағаштардың алып жатқан ауданы орманды алқаптың барлық ауданының 61,8 %-ын құрайды. Оның ішінде шыршалар 15,5%, бұталар 22,7%. Осы мәліметтерді қолданып дөңгелек диаграмма салыңдар.
№452
2003 жылы елімізде қант қызылшасын өсіретін егістік ауданы 22,2 мың га болды. Келесі жылдардан бастап ол (22,2 + х) мың гектарды құрады. х-тің мәні: 1) 0,1; 2) -0,1; 3) -0,1; 4) -0,1; 5) -16 болса, қант қызылшасын өсіретін егістік ауданы қанша мың гектарды құраған?
Дескрипторлар
-Теріс рационал сандарды пайдаланып мәтін есептерді шығарады.
-Таңбалары әртүрлі рационал сандарды пайдаланып мәтін есептерді шығарады.
ҚБ
Интербелсенді тақтадан тапсырмалардың жауаптары көрсетіледі. Топтар бірін-бірі тексереді.
Дискрипторлар көрсетіледі. Барлық үш тапсырманы орындаған оқушылар топта талдайды, бір-біріне түсіндіреді.
«Ротация» әдісі
«Ротация» әдісі арқылы топтар бірін-бірі тексереді.
Кері байланыс
Сендер қалай ойлайсыңдар? Бұл тапсырманы қалай орындауға болады? Мұғаліммен бірігіп себебін анықтайды. Оқушылар «Еркін микрофон» әдісі бойынша сабаққа кері байланысты ауызша береді. Басқа топтың жұмысын бағалап, ұсыныстарын айтады.
Тест
Қарқын саралау.
Уақыт бойынша жасалады.
1 топ
Дұрыс жауапты белгілеңдер
А.Екі теріс рационал санды қосқанда шығатын сан:
1)әр уақытта оң сан;
2)әр уақытта теріс сан;
3)кейде оң сан, кейде теріс сан.
Ә)Екі теріс рационал санды қосқанда 0 саны шығады:
1)мүмкін;
2)мүмкін емес.
Б) ( - 7/8 ) + ( - 1/8 ) қосындысының мәні ____________
2 топ
Дұрыс жауапты белгілеңдер
А)Таңбалары әртүрлі екі рационал санды қосқанда шығатын сан:
1)әр уақытта оң сан;
2)әр уақытта теріс сан;
3)кейде оң сан, кейде теріс сан.
Ә)Таңбалары әртүрлі екі рационал санды қосқанда 0 саны шығады.
1)мүмкін;
2)мүмкін емес.
В) ( - 5/7 ) + 1/5 қосындысының мәні ____________
Дескриптор
-Теріс және таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосудың ережесін тұжырымдайды.
-Рационал сандардың қосындысының мәнін табады.
ҚБ
Интербелсенді тақтада көрсетілген жауабы арқылы өз жұмысын тексереді, қорытындысын шығарады.
«Бас бармақ» әдісі
Кері байланыс
Оқушылар «Еркін микрофон» әдісі бойынша сабаққа кері байланысты ауызша береді.
https://goo.gl/images/4iHGRj
Өлең сөздері жазылған қиындылар
Сандар жазылған асықтар
Стикерлер
https://goo.gl/images/ADNzlo
https://goo.gl/images/Cfy2r2
Әбілқасымова А.Е. Математика оқулығы 6-сынып Алматы- Мектеп баспасы. 2018 жыл
Математика_6_сынып_ Электронды_қосымша
Сабақтың соңы
2 мин
Бағалау
1 мин Сабақты қорытындылау
Рефлексия «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі арқылы «Тілек ағашына» смайликтер іледі.
Кері байланыс
Неліктен теріс сандарды қосқанда теріс сан шығады?
m + (-n) және (-n) + m мәндері туралы не айтар едің, неліктен?
Тапсырмаларды орындауда неден қателік кетті, неліктен?
Жұлдызшаны көп жинаған оқушы межеге бірінші жетті, яғни жеңіске жетті. Ол оқушы тақырыпты толық түсінді, есептерді шығара алды. Әр оқушының жинаған жұлдызшаларына қарай марапатталады.
Дереккөз саралау:
Үй жұмысы.
Жоғары деңгей. Теріс сандарды, таңбалары әртүрлі сандарды қосуға есеп құрастырып, шығарып келу (ғаламтор)
Орташа деңгей. №439 (оқулық)
Негізгі деңгей. №432 (оқулық)
Әбілқасымова А.Е. Математика оқулығы 6-сынып Алматы- Мектеп баспасы. 2018 жыл
Қосымша ақпарат
Саралау – оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түрлендіресіз? Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Пəнаралық байланыс; денсаулық жəне қауіпсіздік, АКТ- мен байланыс, құндылықтармен байланыс (тəрбие элементі)
Оқушылар, сыныппен және топпен жұмыс жасайды. Топпен жұмыс жасау кезінде өзіне сенімсіз оқушылар тапсырмалардың шығарылу барысын топтағы оқушыларды бақылау арқылы үйренеді.
Жаңа сабақты меңгеру кезінде топтық тапсырмалар және бағалау тапсырмалары, кері байланыс, «пазлдар», «бармақ», «сәйкестендір», «ротация», «екі жұлдыз, бір тілек», «еркін микрофон» әдістері жүргізіледі. Топтар бір-бірін бағалайды, яғни топтық бағалау жөзін-өзі бағалау болады. Оқушылардың қауіпсіздігін ұйымдастыру мақсатында сыныптағы қауіпсіздік ережесінің сақталуын қадағалау, оқушылардың партада дұрыс отыруын қадағалау.
Рефлексия
Сабақ мақсаттары / оқу мақсаттары қолжетімді ма?
Оқушылар бүгін не үйренді?
Сабақтағы ахуал қандай болды?
Жоспарланған саралау жақсы іске асты ма?
Уақыт есебінен ауытқу болды ма?
Жоспарға қандай өзгеріс енгізілді? Өткізген сабақ туралы ойлану үшін төмендегі орынды пайдаланыңыз.
Сол жақтағы сіздің сабағыңызға қатысты сұрақтарға жауап беріңіз.
Сабақ мақсаттары / оқу мақсаттары қолжетімді болды.
Бүгінгі сабақта оқушылар теріс сандарды, таңбалары әртүрлі сандарды қосуды, рационал сандары бар теңдеулерді шешуді, рационал сандары бар мәтін есептерді шығаруға тапсырмалар берілді. Сабақта пайдаланылған әдістер тиімді болды.
Жалпы бағалау
Ең жақсы өткен екі нəрсе (оқыту мен оқуға қатысты)
1: Тақырыпты ашып, тұжырымдамасын жасау.
2: Сергіту сәті.
Қандай екі нəрсе немесе тапсырма сабақтың бұдан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?
1: Атомдар мен молекулалар әдісі
2: Шығармашылық тапсырмалар беру.
Осы сабақтың барысында барлық сынып немесе жекелеген оқушылар жөнінде келесі сабағыма қажет болуы мүмкін қандай ақпарат білдім?
Оқушыларды деңгей бойынша бөлуге әдісін қарастыру, деңгейлік тапсырмаларды құрастыру.